Рівень задоволеності туристів у Вінниці зріс

Про це свідчать результати маркетингового дослідження туристичної привабливості міста. 

Як інформують на Офіційному туристичному сайті міста, у Вінниці 9 жовтня відбулося засідання Туристичної ради при вінницькому міському голові. На ньому презентували результати маркетингового дослідження туристичної привабливості Вінниці, проведеного з ініціативи департаменту маркетингу міста та туризму влітку цього року.

Згідно з його результатами, індекс лояльності туристів до Вінниці (NPS) становить 67 балів (по шкалі від -100 до 100), індекс туристичної привабливості – 3,89 балів (з п’яти можливих). А найбільш стійкі асоціації з Вінницею – це фонтани, фабрика Roshen, комфорт, вежа Артинова, музей Пирогова та парки.

Маркетингове дослідження проводили методом інтерв’ю з туристами віч-на-віч протягом червня-серпня 2024 року у рамках виконання Програми розвитку туризму та промоції Вінницької міської територіальної громади на 2024-2026 роки. Дослідження організував департамент маркетингу міста і туризму Вінницької міської ради у співпраці з Центром стратегічного розвитку територій. Опитування проводили студенти Донецького національного університету імені Василя Стуса, Вінницького торговельно-економічного інституту Державного торговельно-економічного університету, Вінницького національного технічного університету та Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського.

Директор департаменту маркетингу міста і туризму Олександр Вешелені наголосив, що йдеться про маркетингове, а не соціологічне дослідження. Це означає, що воно дає уявлення про контингент літнього сезону 2024 року, і що дуже важливо – це перший зріз часів після повномасштабного вторгнення.

Аудиторія дослідження: відвідувачі міста, які перебували у Вінниці щонайменше чотири години. Наповнення вибірки здійснювалось методом відбору типових представників. Допустима похибка вибірки не перевищує 4,9%. Процес збору даних побудований таким чином, аби охопити як вихідні, так і будні (співвідношення 87% до 13%, відповідно). Основні локації проведення опитування: набережна Roshen, площа Шевченка, площа Ліверпуль, Європейська площа, Центральний парк, Національний музей-садиба Миколи Пирогова.

Загалом протягом літа опитано 400 гостей міста віком від 18 років. Більшість відвідувачів (50%) були з Вінницької області, 48,5% – з інших областей України, а кількість іноземних туристів становила 1,5%.

ТОП регіонів, звідки найбільше приїжджають туристи:

– Київ і Київська область (по 6%),
– Житомирська область (4%),
– Донецька область (3,5%),
– Хмельницька і Харківська області (по 3%),
– Івано-Франківська область (2,5%),
– Черкаська, Кіровоградська, Одеська, Дніпропетровська і Запорізька області (по 2%).

Примітно, що 44,9% туристів з інших регіонів відвідували Вінницю декілька разів, а понад 37% роблять це регулярно. Першочергова мета приїзду – це відпочинок і розваги (32,5%), відвідування друзів/родини (25,8%), бізнес/робота (13%), освіта (11%) і лікування (8%). Також 30% туристів залишаються тут більше ніж на три доби. Переважна більшість респондентів (72,6%) готові рекомендувати Вінницю для відвідувань.

«Туристи більше почали подорожувати самостійно або з друзями, і менше парою чи з дітьми. З важливого – досить суттєво виросли показники “бажання повернутися до Вінниці” і “бажання рекомендувати Вінницю” (на 9% і 14% відповідно, у порівнянні з 2021 роком). І це заслуга безпосередньо тих, хто працює з туристами. Також на 10 пунктів виріс відсоток задоволеності приїздом у Вінницю (це емоційна складова). Що ж стосується індексу туристичної привабливості (на основі оцінки близько 15 різних сфер, з якими стикається турист), то ми бачимо 3,89 балів за 5-бальною шкалою – це нижче тієї твердої “четвірки”, яку ми мали раніше. Така тенденція пов’язана з реаліями воєнного часу, а відтак браком інвестицій у розвиток галузі. Щось не функціонує або застаріле – людям вже менше подобається цей аспект. Тож мусимо надалі більше докласти зусиль, аби поліпшити враження про Вінницю», – підсумував Олександр Вешелені.

Детальніше ознайомитися з презентацією дослідження можна за посиланням:  . Повний звіт буде розміщений до кінця жовтня на офіційній сторінці департаменту маркетингу міста та туризму Вінницької міської ради.


Джерело: mistonadbugom.com.ua